IniciProjectesConsell Esportiu del Baix Llobregat

Consell Esportiu del Baix Llobregat

Petició
Briefing

El CEBLLOB és una entitat privada sense ànim de lucre, creada el 1981, que té com a objectiu principal fomentar, promocionar i organitzar l’activitat física i esportiva en el seu àmbit territorial, és a dir, la comarca del Baix Llobregat.

Objectius

El Consell Esportiu del Baix Llobregat presenta la problemàtica que tot i que és l'entitat que porta a terme moltes iniciatives, presenta un nivell de reputació i notorietat baix. Els mitjans de la comarca no donen visibilitat a les activitats i el relat de la entitat no està clar, és confós.

Sota aquest marc, Intermèdia Comunicació es va fer càrrec de la comunicació de l’entitat amb l’objectiu d’obtenir difusió en els mitjans de comunicació de la comarca, donant a conèixer totes les iniciatives i activitats del Consell, sempre sota el paraigües de la missió de l’entitat: educar en valors a través de la pràctica esportiva.

La nostra solució
Estratègia

Per aconseguir augmentar la notorietat i la reputació del Consell alhora que es transmetia el missatge del compromís amb l’educació en valors a partir de la pràctica esportiva, es van classificar totes les iniciatives del Consell en funció del valor que volien transmetre. Una vegada conegudes totes aquestes activitats, es van començar a comunicar per blocs de valors: inclusió, igualtat, respecte,...

Per enfortir el relat de l’entitat es va crear un claim, present en tots els materials gràfics i corporatius: “Som valors, som esports amb valors”.

Pla d’acció
  1. Creació de base de dades de mitjans de comunicació, catalans i comarcals.
  2. Comunicació, a partir de notes de premsa, de totes les iniciatives que porta a terme el Consell, agrupant-les per objectius i valors a transmetre.
  3. Elaboració d’un argumentari que s’utilitzarà com a document intern per ordenar i agrupar les iniciatives i els missatges.
  4. Formació als portaveus de les diferents àrees per treballar el discurs i la transmissió de missatges per oferir declaracions als mitjans de comunicació.
  5. Elaboració d’articles d’opinió, entrevistes i reportatges als mitjans més importants de la comarca.
L’impacte
Resultats
Com a resultats, destaquem l’augment considerable de la presència de les iniciatives del Consell a tots els mitjans de comunicació de la comarca que desconeixien tot el potencial de l’entitat. Actualment, el Consell Esportiu del Baix Llobregat s’ha convertit en un referent pels mitjans de la comarca, quan necessiten portaveus per parlar d’esports i valors. Tant és així que ETV Llobregat Televisió ha proposat a l’entitat crear un programa propi parlant de totes les iniciatives que es porten a terme. Des del febrer de 2023 que va començar el nostre servei, al maig del 2024 el consell ha aconseguit 136 impactes en premsa escrita i digital, 8 aparicions en televisions i 13 aparicions en ràdios.
136
impactes en mitjans de comunicació
32.657.834
persones d’audiència estimada
8
aparicions en TV
13
aparicions en ràdios
134.007€
retorn econòmic